Sähköinen allekirjoitus käyttöön 4.5.2020

Kuntarahoitus ottaa käyttöön sähköisen allekirjoittamisen nopeutetulla aikataululla koronatilanteesta johtuen. Käyttöönotto tapahtuu maanantaina 4. toukokuuta. Asiakirjojen sähköisellä allekirjoittamisella haluamme edistää asiakkaidemme ja henkilökuntamme etätyömahdollisuuksia. 

Allekirjoittajille tulee jatkossa sähköposti uusista asiakirjoista. Viestissä on ohjeet allekirjoittamiseen, joka tapahtuu mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla.

Sähköiseen allekirjoittamiseen siirrytään vaiheittain. Ensimmäisessä vaiheessa sähköinen allekirjoittaminen otetaan käyttöön laina-asiakirjoissa sekä digitaalisten palveluiden palvelusopimuksissa. Muiden dokumenttien osalta käyttöönotto tapahtuu myöhemmin.

Nopeutetun aikataulun takia käyttöönoton alkuvaiheessa saattaa olla väliaikaisia teknisiä ongelmia. Voimme joutua myös pyytämään fyysisen asiakirjan allekirjoittamista. Toivomme asiakkailtamme ymmärrystä mahdollisissa ongelmatilanteissa.

Sähköiseen allekirjoittamiseen liittyvät kysymykset ja tukipyynnöt voi lähettää osoitteeseen apollo@kuntarahoitus.fi.