Oululaisen Momo’s Bubblesin tiimissä ovat mukana Oulun kansainvälisen koulun yhdeksäsluokkalaiset Lucrezia Adora Ng, Raya Amokachi, Raha Torabihaghighi ja John Joseph.
Momo’s Bubblesin tuote on taiwanilainen kuplatee, maitopohjainen teejuoma, jonka pohjalla on pureskeltavia tapiokapalloja. Maailmalla supersuosittu juoma on Suomessa vielä eksoottinen. Oulussa Momo’s Bubbles on ensimmäinen kuplateetä tarjoava yritys.
Persoonallinen, erottuva brändi ja innostunut ote toi voiton
Nuori Yrittäjyys ry:n kumppaniyritysten edustajista koostuva tuomaristo piti Momo’s Bubblesin liikeideaa ajankohtaisena. Erityisesti heidät vakuuttivat vahva, autenttinen ja persoonallinen brändi sekä tiimin asenne yritystoimintaan.
– Momo’s Bubbles suorastaan kuplii iloa. Tiimin energisyys tarttuu herkästi asiakkaisiin, mutta myös varsinainen tuote eli kuplatee on saanut asiakkailtaan erinomaista palautetta. Tiimi on yrittäjyysohjelman aikana kehittänyt juoman tuotantoprosessia, eri makuja ja erikoisruokavalioihin sopivia vaihtoehtoja kunnianhimoisella tavalla, sanoo Kuntarahoituksen tuomarina finaalissa toiminut osastonjohtaja Kirsi Räbinä.
– Tiimin esiintyminen on erittäin luontevaa, ja iloinen brändi-ilme on tekijöidensä näköinen. Liikeidealla on paljon kehityspotentiaalia ja myös laajenemismahdollisuuksia yhteistyösopimusten tai lisensioinnin kautta, tuomaristo arvioi. Vaikka markkinoilla on paljon erilaisia juomia tarjoavia ketjuja, tuomaristo uskoi Momo’s Bubblesin pystyvän erottumaan kilpailijoistaan positiivisella tavalla.
Hyvä kiertämään
Momo’s Bubblesin logo kuvaa sen maskottia, Momo-laiskiaista. Yritys lahjoittaa kymmenesosan liikevaihdostaan hyväntekeväisyyteen. Tuotoilla tuetaan Amazonin sademetsäpaloissa uhanalaisiksi joutuneita laiskiaisia.
– Momo’s Bubblesin tiimi tulee pääsemään vielä pitkälle. Voittajatiimillä on vahvasti eteenpäin pyrkivä asenne ja halu vaikuttaa ympäröivään maailmaan, Kirsi Räbinä sanoo.
Kuntarahoituksen #Huomisentekijät-palkinnon voittava tiimi saa palkinnokseen Jennysvoices-tubekanavalta tutun Jenny Pitkäsen sparraussession. Pitkänen on itse NY-toiminnan alumni, jonka oma NY-yritys pääsi aikoinaan Uskalla yrittää -kisan valtakunnalliseen finaaliin.
Sosiaalinen media on ollut keskeisessä roolissa Jenny Pitkäsen oman uran rakentumisessa, ja hän on lupautunut antamaan voittajatiimille vinkkejä heidän yrityksensä somemarkkinointiin. Sparraussession tarkempi sisältö sovitaan yhdessä voittajajoukkueen kanssa.
Katso Momo’s Bubblesin yritysesittely tästä:
Nuorten osaamisen tukeminen ja syrjäytymisen estäminen ovat tärkeä osa Kuntarahoituksen yhteiskuntavastuuta. Kuntarahoitus on Nuori Yrittäjyys ry:n pääyhteistyökumppani, minkä lisäksi tuemme myös Talous ja Nuoret TATin Yrityskylä-toimintaa.